luni, 28 iulie 2014

Branduri care dispar

10 brand-uri care vor dispărea în 2015. Compania care produce telefonul tău se numără printre ele












În fiecare an, Wall Street identifică 10 brand-uri care vor dispărea anul viitor. Predicţiile de anul acesta reflectă faptul că achiziţiile şi fuziunile de pe piaţă au atins un nivel fără precedent.
Potrivit estimărilor Wall St., domeniile în care se vor produce cele mai schimbări anul viitor sunt retail-ul (unde unele companii ar putea supravieţui doar dacă sunt vândute), industria broadband (care se află într-un dramatic proces de consolidare) şi telecomunicaţiile (unde se duce o bătălie constantă pentru creşterea cotei de piaţă).
Metodologia predicţiilor pe care le fac anual cei de la Wall St. se bazează pe o serie de indicatori. Astfel, sunt luate în calcul scăderea vânzărilor şi pierderile financiare, falimentul, scăderea cotei de piaţă, costurile care nu pot fi amortizate sau zvonuri/dezvăluiri din partea fondatorilor că ar putea ieşi de pe piaţă.
Lista cu predicţiile din acest an include următoarele companii:
1. Lululemon produce îmbrăcăminte pentru femei şi soarta lor e sub semnul întrebării încă din 2013, când compania s-a confruntat cu mai multe probleme: schimbarea managementului, scăderea vânzărilor şi prăbuşirea acţiunilor pe bursă.
2. DirecTV. Compania AT&T plănuia să se extindă, însă serviciul prin cablu oferit de ei a avut un succes modest, deci tranzacţia i-ar putea duce spre faliment.
3. Hillshire Brands e o companie care comercializează hot dogs. Recent Hillshire a vrut să cumpere Pinnacle Foods, însă decizia lor a stârnit un adevărat război al ofertelor în rândul marilor companii de ambalare de produse alimentare. În cele din urmă, Hillshire a acceptat oferta celor de la Tyson Foods (preluând inclusiv datoriile) şi a reziliat contractul cu Pinnacle.
4. Zynga e cel mai mare furnizor de jocuri de pe Facebook şi unul dintre cele mai mari eşecuri al listărilor pe bursă în materie de reţele de socializare. Facebook a încheiat colaborarea cu ei încă din 2012, lucru care i-a determinat să se mute pe platforma de mobil, unde au şi mai puţin succes. De asemenea, noii rivali de pe piaţa de gaming continuă să cucerească piaţa. Toţi aceşti factori au făcut ca acţiunile Zynga să scadă cu 45% în doar 5 luni
5. Alaska Air e o linie aeriană independentă şi, în contextul marilor fuziuni şi achiziţii de pe piaţă, e ultima rămasă necumpărată de marii jucători de pe piaţă. Recent au existat zvonuri că ar putea fi cumpărată de Delta, care ar avea nevoie de zborurile Alaska Air pentru zona Costei de Est.
6. Russell Stover e al treilea mare producător de dulciuri din Statele Unite şi, deşi a fost listat şi pe bursă, are în prezent capital privat. Se zvoneşte că Hershey ar vrea s-o achiziţioneze, pentru că - teoretic - ar avea nevoie de această achiziţie pentru a-şi creşte cifrele la afacerea cu ciocolată.
7. Shutterfly activează în industria de imprimare foto online, însă apariţia site-urilor de partajare gratuită de imagini şi stocare online (Instagram, Dropbox etc.) a redus numărul clienţilor celor de la Shutterfly. În plus, Shutterfly nu e prezent pe platformele mobile, lucru care a contribuit la scăderea acţiunilor pe bursă cu 18% în ultimele 12 luni.
8. Time Warner Cable a acceptat oferta financiară a celor de la Comcast şi achiziţia ar urma să dea naşterea celei mai mari companii de cablu din Statele Unite. Nemulţumirile sunt nenumărate, mai ales în rândul furnizorilor de filme online şi al consumatorilor, care cred că va apărea un monopol ce va duce la creşterea preţurilor.
9. Aeropostale comercializează haine casual ieftine pentru adolescenţi şi are drept concurenţi direcţi Forever 21 şi H&M. În condiţiile unei pieţe acerbe, în trimestrul trecut veniturile Aeropostale au scăzut cu 12%, iar preţul acţiunilor pe bursă a scăzut cu 85%, în ultimii 5 ani.
10. BlackBerry deţinea în 2008 supremaţia pe piaţa mondială de smartphone-uri. Însă, o dată cu apariţia iPhone-ului lansat de Apple şi al Android-ului lansat de Google, cota de piaţă a celor de la BlackBerry a scăzut dramatic (sub 1%, conform rapoartelor din 2013). Deşi au lansat o mulţime de modele noi, totuşi ele nu au avut succesul scontat. În plus, anul trecut BlackBerry a externalizat divizia de hardware către o companie specializată, ca să se poată concentra mai mult pe partea de software. Toate acestea nu sunt însă suficiente pentru a menţine compania viabilă pe cont propriu, astfel că experţii financiari estimează că BlackBerry va fi cumpărat în curând de unul dintre ceilalţi giganţi de pe piaţă.
După cinci ani de predicţii, 24/7 Wall St. a reuşit să prevadă dispariţia a 24 de branduri dintr-un total de 49 nominalizate.
Sursa: http://www.one.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu