vineri, 22 aprilie 2016

Sclavia sportului in Romania

Ceea ce mi se pare extrem de ciudat este ca lucrul asta este real si nimeni nu vorbeste despre el, ca impresarii care aduc jucatorii in tari unde exista riscul de a nu isi primi salariul nu ii protejeaza pe acestia prin contract. Imi aduc aminte de episoade cu jucatori care nu au dorit sa isi prelungeasca contractul si nu sau nu au dorit sa isi micsoreze salariul si din aceasta cauza au sfarsit antrenandu-se prin parcuri, sau mai rau si-au incheiat cariera intr-un mod jenant. Ministerul Tineretului si Sportului nu face nimic sa atraga copii spre sport, iar pe aia care reuseste totusi sa ii atraga ii neglijeaza ii recompenseaza ca pe vremuri. Imi aduc aminte aveam un coleg halterofil care se ducea la concursuri, si pentru ca era foarte bun le castiga, insa venea cu o vaza de sticla pe post de cupa si o pereche de sosete. Inca se mai intampla, ca un campion national sa primeasca 300 lei. 
Draga MTS esti penibil.
"Un fotbalist englez a vorbit in termeni extrem de duri despre experiența pe care a avut-o în fotbalul românesc.
Rhema Obed (24 de ani) a evoluat mijlocaș la Rapid în perioada 2013-2014, însă nu și-a primit salariul cât timp a fost legitimat în Giulești.
Obed a dezvăluit într-un interviu acordat celor de la BBC că a supraviețuit cerându-le bani părinților și primind mâncare de la mama unui coechipier.
”Am ajuns la echipă la un amical din perioada de pregătire, însă colegii mei erau în grevă și au spus că nu vor juca până când nu vor fi plătiți. În primele trei luni am amânat plata chiriei și am trăit din economiile pe care le aveam și din salariul prietenei mele. Așa m-am descurcat . Am fost nevoit să apelez la familia mea. A fost destul de jenant, eu fiind fotbalist, dar asta era realitatea. Primeam mâncare de la mama unui coleg”, a declarat fotbalistul britanic.
Acesta mai spune că vechea lege a insolventei îi transforma pe jucători în sclavi ai perioadei moderne.
”Fotbaliștii devin sclavi acolo. Pentru mine a fost diferit pentru că eram străin și nu trebuia să respect acea lege, deși cei de la club ar fi vrut asta. Am primit o scrisoare de la club în care îmi spuneau că eu le datorez bani pentru că am plecat, când adevărul e că ei m-au îndepărtat.
Pentru jucătorii romani este însă o formă de sclavie modernă”, a mai spus acestaRhema Obed, care evoluează în prezent la NK Krsko (Slovenia), se află încă în litigiu cu Rapidul. El a câștigat disputa cu giuleștenii de la FIFA, însă nici până acum nu și-a primit salariile restante.
Legea insolventei a fost modificată recent, iar sportivii care nu sunt plătiți vor putea de acum îsi rezilieze contractele cu formațiile aflate în această procedură."

Sursa: Libertatea.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu