sâmbătă, 8 octombrie 2011

Ofertele de hypermarket

Pe masura ce s-au deschis aceste hypermarket-uri, cotizand bine la partidele politice pentru a elimina de pe spatiile publice, chioscurile, magazinele etc,... construite ziceau edilii capitalei fara autorizatie de constructie ci doar cu spaga de rigoare care nu era in acte, si compensand perioada in care a functionat cu spaga incasata, au aparut rand pe rand hypermarket-urile. Nu am inteles niciodata de ce le-a fost frica acestor colosi de o concurenta neloiala, insa cum e invatata clasa de afaceri din romania, trebuie sa existe monopol pentru ca altfel nu e un tun puternic. Noi prostimea de rand ne-am bucurat ca vai ce frumos ce calduros, ce luminat, ce abundenta "de oferte", insa realitatea nu e chiar asa. Merg prin aceste magazine si de multe ori se intampla chiar sa trec la un interval de 2-3, nu ca m-as duce des la cumparaturi ci pur si simplu ca mai e nevoie de cate ceva. Raman uimit cum la un produs care l-am cumparat ieri cu 10 ron de exemplu ( exemplu concludent). care nu era la oferta azi ca este la oferta este 12 ron sau in cel mai rau caz tot 10. La inceput am zis ca e o gresala si ca nu poate sa fie adevarat. In timp am tot verificat si este din ce in ce o politaca tot mai agresiva pe aceste oferte, ca de trebuie sa suporte cineva si costul pliantelor. In afara de combinatiile astea, mai ramn si uimit cum la chisocul din coltul blocului unele produse sunt mai ieftine decat la minunatele hypermarket-uri.( produse identice). Azi am vazut monumentul de nesimtire al unui supermarket, pe care l-am vazut si alte dati in hypermaret-uri, un produs care avea o mare eticheta cu reducere,de la 12 ron la 9 ron ( de exemplu ) insa nu stiu ce mi-a venit sa ridic acea mare eticheta cu reducere si sa constat ca pretul normal fara reducere era tot 9 ron. Ma intreb oare daca astfel de practici sunt normale, si daca OPC-ul se sesizeaza, sau mai bine zic care este activitatea acestei institutii ca fara sesizari nu misca un pai, sau poate institutiile astea sunt prea mari si cotizeaza prea mult la buget ca sa mai fie si controlate. Dupa parerea mea astfel de practici trebuie interzise total la fel cum trebuiesc interzise si cele care au in reclama un produs din gama "premium" cu mentiunea "de la" pentru ca este o inducere in eroare a consumatorului, sau mai bine zis o incercare de manipulare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu