vineri, 16 septembrie 2011

Transalpina - sugestie de la cititori

 De cateva saptamani tot aud de Transalpina, toata lumea se duce sa vada. Am dat si eu un goagle sa vaz ce e cu ea. Ideea e super incantatoare pentru ca poti urca pana in munti cu masina ca doar nu mai exista drumetii acum daca ai masina urci pana la cota 2000, si am decis sa impartasesc cu voi ce am citit ( Transalpina este cel mai inalt drum rutier din Romania si chiar din intregul lant al Muntilor Carpati, atat din Romania cat si din afara ei, atingand altitudinea maxima   in Pasul Urdele 2145 m.  Soseaua  traverseaza Muntii  Parang de la N la S fiind paralela cu Valea Oltului si Valea Jiului aflandu-se intre acestea. Desi este mai inalta mai veche si mai frumoasa decat Transfagarasanul, este mai putin cunoscuta pentru  ca , Transalpina, cu toate ca este catalogat  drum national, DN 67c (partial), nu a fost pana  in 2009 niciodata asfaltata.    Transalpina a fost cosntruita de armatele romane in drumul lor spre Sarmisegetusa, pavata cu piatra de Regele Carol al II-lea dupa 1930 si reablitata de nemti in al II-lea razboi mondial dupa carea a fost uitata.Faptul ca a fost uitata si a devenit  un drum greu de parcurs a  ajutat Transalpina sa-si pastreze  neatinsa salbaticia si farmecul aparte pe care putine locuri din tara il mai au. Este printre putinele drumuri din tara pe care se poata ajunge cu masina pana la.....nori si chiar deasupra lor.)
Desi sincer mi-ar fi placut sa fie mai explicit, sa imi spuna din ce comuna se intra si in ce comuna se iese cati km sunt de Transalpina si cati km sunt pana acolo. Este adevarat ca nici nu l-am folosit pe varu goagle la maxim...
Am inteles ca pe undeva pe la Voineasa mai exact. E super ar trebui sa ne mobilizam si noi sa mergem intr-o zi .
Foarte frumoasa privelistea pacat, ca avem o tara cu atatea resurse si numai conducatori de soi in ea:))



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu