luni, 23 mai 2011

Cafea vs tutun

Ma uitam dimineata la metrou la ce dinamica are omenirea in ziua de azi ca lumea nu mai reuseste sa isi savureze cafeaua acasa si o cara in celebrele cani termos pe strada si mai ia o gura prin metro pana ajunge la birou.
Ceea ce nu inteleg in primul rand de ce s-a ajuns la doza aia asa mare pentru ca o cana de gen are peste 400 ml si ma gandesc ca totusi ..nu e chaiar sanatoasa.
Pe de alta parte ma gandesc ce efect are cafeaua, nefiind consumator de cafea sau mai bine zis foate accidental la mine nu are nici un efect. Nu ma tine nici treaza si nici nu ma trezeste dimineata .. ca atare ce rol are ea ? E doar placebo ? .Am comparat cu tutulnu pentru ca nu stiu care e placere care e viciu. Cred ca ambele sunt viciu. Eu prefer sa savurez o narghilea, o pipa chiar o tigara decat sa beau o cafea, dar nu pot intelege pe cei care fumeaza 2-3 pachete pe zi.
La ce ne ajuta ? cafeaua si tutunul ?? oare nu le consumam din reflex ??
Daca avem nevoie de energie in cazul cafelei de ce nu mancam o ciocolata, si placere si  gust si energie, sau niste paste care contin carbohidratii generatori de energie ? . Daca la nicotina nu stiu ce varianta ar fi. Daca e cineva consumator sa imi de cafea poate chiar si de tutun sa imi explice si ce simtiri are ce ajutor primeste sa isi desfasoare activitatea . Nu vreu sa vb de faptul ca sunt nocive ca nu le recomanda doctorul.... nu astea sunt amanunte.. nici carnea nu e sanatoasa dar... e alta discutie.

Un comentariu:

  1. Aici pot sa-ti spun guilty. Sunt o consumatoare de cafea. Ei bine, fosta dependenta cu 3 cani pe zi. In prezent o cana.
    Mie cafeaua imi ofera energie, uneori rezist o zi intreaga fara sa mananc daca nu am timp datorita unei cani de cafea si sunt mai activa. Cafeaua pe langa cofeina, (ca si ciocolata) contine lecitina care ajuta la imbunatatirea memoriei.
    Diferenta intre cafea si ciocolata sau paste cum ai spus tu, e ca nu ingrasa. Asa cum sunt unele persoane care fumeaza 3 pachete pe zi, pe langa faptul ca sunt dependenti, o fac si pentru a-si mentine silueta. Am cunoscut persoane care mi-au confirmat asta. Eu nu suport fumul de tigara si ma deranjeaza.

    Am nevoie de cafea in special in zilele in care nu am dormit bine noaptea si sunt prea obosita din cauza nesomnului.

    Acum si cu cercetatorii, deja au inceput sa se contrazica. Unii spun ca are efecte benefice, altii nu. Acelasi lucru si cu ciocolata. Pana la urma pe cine sa mai crezi? Cel putin acestea doua nu produc cancer, fata de tigari.

    RăspundețiȘtergere