marți, 16 octombrie 2012

Cum să prelungeşti viaţa cauciucurilor

As incepe simplu prin a spune ca tot ce suntem invatati in acest articol 99% dintre noi fac, insemnand ca nimanui nu ii place sa intre in toate gropile de pe asfalt si etc. Mai departe mi se pare un pic a reclama mascata , la hotelul de anvelope si la alte cateva service-uri de specialitate. Pai d-nule iti spun eu ca am vazut hoteluri de anvelope in care temperatura era intr-adevar constanta , ca afara, si mai lasa-ne cu vrajala ca nu tine. Ca sa ma laud in pic ca asa imi spunea cineva ca modestia e pentru fraieri, eu am si jante si cauciucuri, si doar le schimb si le tin sin in saci de plastic, si o sa imi cumpar si huse speciale asta ca sa te oftici matale.
De ce nu ne spuneti ca scosul si pusul de pe janta dauneaza anvelopei, ca altfel s-ar destepta toata lumea si si-ar lua jante si a-ti ramane cu ochii in soare la vulcanizari/ service-uri de roti.
Si pentru a argumenta, ieri am fost la un service de roti pentru o pana, si am platit 25 pe nimik, omul ala nu a stiut sa imi zica de la ce e pana, ba mai mult incerca sa ma pacaleasca sa indrept si janta de aliaz ca sigur de acolo e. Pai e corect am platit 5 ron sa scoata cauciucul de pe janta, 5 sa il puna, 10 plumbii ca pe ai meii i-a aruncat, si 5 o noua valva. Dupa toate astea nu exista certitudinea ca s-a rezolvat... deci japca moncher. 
Dacă circuli cu presiune mică în anvelope–acestea vor rula tensionate pe flanc (pe laterale) şi vor pierde din etanşeitatea interioară a stratului de innerliner (plicula care înlocuieşte camera).
Dacă circuli cu presiune mică în anvelope–acestea vor rula tensionate pe flanc (pe laterale) şi vor pierde din etanşeitatea interioară a stratului de innerliner (plicula care înlocuieşte camera).
Ţi-ai „încălţat" maşina cu pneuri de iarnă noi? Sau poate le foloseşti pe cele de astă iarnă? Indiferent de situaţie, trebuie să ai grijă de ele pentru a nu fi nevoit să-ţi cumperi altele la anul. Specialistul Click! Stelian Culcescu, director de service auto, ne spune cum să pregătim cauciucurile pentru sezonul rece şi cum să circulăm pentru a le prelungi viaţa.
Fie ţi-ai cumpărat pneuri de iarnă noi, fie le vei folosi pe cele de anul trecut, un lucru e cert: trebuie să le pregăteşti pentru sezonul rece şi să le foloseşti în aşa fel încât să te ţină cât mai mult timp. Căci nimănui nu-i convine să schimbe anvelopele o dată pe an. Nu de alta, dar costă destul de mult.
Se reglează presiunea şi se echilibrează roţile
În primul rând, trebuie să te adresezi unui service auto pentru a ţi le monta pe maşină. Cauciucurile vor fi puse pe jante, se va regla presiunea şi se vor echilibra roţile. Aceste lucruri sunt obligatorii şi intră în oferta oricărui service auto.
Apoi, pe parcursul iernii, presiunea în anvelope se verifică periodic, cel puţin o dată la două săptămâni şi numai când acestea sunt reci. Presiunea trebuie să corespundă cu valorile prescrise în cartea tehnică a maşinii şi în limitele marcate pe anvelope.
Dacă circuli cu presiune mică în anvelope-acestea vor rula tensionate pe flanc (pe laterale) şi vor pierde din etanşeitatea interioară a stratului de innerliner (plicula care înlocuieşte camera). De asemenea, va apărea o uzură pronunţată pe lateralele pneurilor.
Dacă circuli cu presiune mare - aderenţa va fi mai scăzută, iar banda de rulare se va uza excesiv pe centru. Presiunea prea mare face ca anvelopa să fie mult mai uşor afectată de lovituri prin impact. De asemenea, există riscul exploziilor şi al deformării jantei. Maşina va „ţopăi" cauzând disconfort şi solicitarea amortizoarelor. Pe lateralele anvelopei vor apărea uzuri neuniforme numite şi „solzi de peşte".
Evită gropile din asfalt
Trecerea cu viteză mare peste gropi, impactul cu bordurile sau frecarea anvelopelor de acestea pot duce la defecţiuni majore. De asemenea, evită zonele abrazive de pe şosea sau tăioase precum şi denivelările din asfalt.
De exemplu, este recomandat să nu circuli direct pe linia de tramvai. Mai mult, evită contactul pneurilor cu substanţe chimice. Aceste substanţe produc schimbări moleculare şi structurale, rezultând în final o anvelopă cu un centru de greutate dereglat şi cu o rigidizare a zonei afectate. Orice anvelopă care intră în contact cu substanţe chimice prezintă riscul unei explozii din cauza solicitărilor.
Nu şofa agresiv!
Stilul de condus este unul dintre factorii esenţiali în determinarea longevităţii unei anvelope. Chiar dacă iarna nu ne permite întotdeauna să şofăm agresiv din cauza zăpezii, a poleiului sau noroaielor, există situaţii în care mulţi şoferi bruschează maşina. Se recomandă un comportament rutier moderat. Nu accelera sau frâna brusc, nu vira din scurt şi cu viteză ridicată!
Orice demaraj şi frânare excesive vor scurta viaţa unei anvelope cu peste 45% din durata normală de viaţă. De asemenea, nu circula niciodată cu anvelope a căror categorie de viteză este inferioară vitezei maxime de deplasare a maşinii tale. Dacă vei urma aceste sfaturi, anvelopele de iarnă se vor păstra în condiţii optime şi vor rezista foarte mult în timp.
Cristian Dinu, şef service Auto Variant: «Atenţie la manevrarea şi depozitarea anvelopelor»
„Anvelopele se pot uza şi dacă sunt incorect manevrate şi depozitate. De aceea, ideal este să le depozităm într-un hotel de anvelope.
Aici, când se înlocuiesc, anvelopele vechi se scot de pe jantă şi se depozitează vertical pe rafturi în spaţii special amenajate. Pot fi depozitate şi orizontal, dar nu mai mult de patru. Temperatura ambientală este constantă, iar în spaţiul destinat depozitării nu există umezeală. Ideal ar fi ca pneurile să fie învelite în huse speciale pentru a fi cât mai protejate".
Stelian Culcescu, director service PrimatSilver : «Şofezi cu pneuri uzate? Iată la ce riscuri te expui!"
„Dacă şofăm cu pneuri uzate, există riscul unei frânări defectuoase, pierderea controlului autovehicului, pierderea presiunii şi a etanşeităţii anvelopei, explozia acesteia şi, cel mai grav, riscul provocării unui accident rutier.
Pentru a evita orice incident neplăcut, e obligatoriu să verifici periodic maşina într-un service autorizat. Verifică adâncimea profilului anvelopelor şi echilibrarea corespunzătoare a roţilor.
Este foarte important indicele de greutate şi viteză deoarece o anvelopă cu indici inferiori nevoilor conducătorului auto se va uza prematur şi neuniform. Atenţie şi la mersul cu frâna de mână trasă! Uzurile apar nu numai la nivelul anvelopelor ci şi la nivelul sistemului de frânare.

Un comentariu:

  1. Intrucat nu ma pricep la cauciucuri si nu stiu ce comentariu pertinent as putea posta aici , pot sa iti spun doar ca mi-a placut fraza cu "modestia este pentru fraieri"-despept cel care ti-a spus asta si ca sa folosesc o expresie la moda , ma-nclin in fata lui/ei.
    Zi frumoasa

    RăspundețiȘtergere