joi, 18 octombrie 2012

Tiganii si marketingul

Am fost ieri la piata la Obor, eu nu ma duc in general la piata ca ma enerveaza, la fel ca si la supermarket, insa am ramas impresionat profund de abilitatilie vanzatorilor colorati de a promova marfa vanduta. Pot spune ca sunt in trend cu marile lanturi de magazine si marii comercianti unde vezi poze cu cele mai frumoase produse si in colt este scris pretul " incepand de la 2 ron " sau " de la 2 ron", la fel cum fac si dealerii auto care... pun masina cea mai dotata si cea mai frumoasa si trec pretul cel mai mic de la varianta cheala, cum zic eu , in care iti vinde carcasa 4 roti si un volan.
Am regasit uitmit pe tarabele  coloratilor preturi de genul : 250/ kg de castraveti , dau un exemplu. Multa lume are tendinta sa zica ca e 2 ron insa .... surpriza vine la sfarsit. Ca sa mai aduc in discutie si retelele de Magazine unde preturile sunt cu tva si fara tva unde este la fel, de duci infipt la rapt ca vezi pretul si zici ca e o mare afacere dar cand vezi si TVA -ul iti trece si te gandesti ca oricum il cumperi de la colt cu acelasi pret, si nu are sens.
Este de apreciat ca "balosii", ca sa citez din marii clasici in viata au deprins aceste tehnici de marketing in promovarea marfurilor vandute. Ceea ce nu imi este clar, este cum vand ei in piata, dat fiind faptul ca ar trebui sa se vanda doar pe certificate de producator, insa aici eterna si fascinanta spagutza sigur isi spune cuvantul. La final as incheia : Mucles mo... ca nu e de voi marketingul.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu